با مکمل آسانتر لاغر شو

از دیرباز کنترل وزن خواه افزایش و یا کاهش آن یکی از معضلات جامعه بشری بوده است. شاید بتوان گفت از قرن بیستم به بعد دراغلب جوامع پیشرفته و در حال پیشرفت، مردم به دلایل تغییر معیارهای زیبایی بصری و همچنین آگاهی بخشی در مورد اثرات اضافه وزن در سلامت افراد تلاش کردند تا وزن خود را کاهش داده و به وزن ایده آل از چه نظر پزشکی و چه از نظر ظاهری برسند.

 چرا چاق می شویم

برای فهمیدن مفهوم فرایند لاغری لازم است بدانیم اصلاً چرا انسان چاق می شود. چاقی یک تعریف کلی دارد که عبارت است از تجمع چربی در نواحی مختلف بدن که منجر به افزایش سایز اندام های بدن می گردد. هنگامی که فرد مقدار کالری دریافتی از غذاهای روزانه اش بسیار بیشتر از کالری مصرفی آن در طول روز باشد بدن شروع به ذخیره سازی چربی در سلولهای نواحی مختلف خود می کند تا این کالری اضافه را در آینده بتوان  دوباره مصرف کند این ذخیره سازی چربی اگر به میزان زیادی باشد سبب مشکلات عدیده ای در فرد خواهد گردید.

با این توضیح کوتاه خواهیم دانست که چه فرایندهایی باید رخ دهد تا لاغری اتفاق بیفتد.

 

 

 راه های لاغری

اصولاً زمانی  فرد دچار کاهش وزن می گردد که اولاً کالری (میزان انرژی) دریافتی خود را کم کند ثانیا شروع مصرف کالری ذخیره شده (چربی های بدن) نماید.

 

     1. کاهش کالری دریافتی

الف) طبیعتاً اولین روش و ساده ترین روش برای این کار کم مصرف کردن ماده های غذایی پر انرژی مانند خانواده کربوهیدرات ها و چربی هاست که در قالب رژیم های غذایی مختلف صورت می پذیرد.

 

ب)  مصرف غذاهای حاوی فیبر (مایع یا جامد) می تواند علاوه بر ایجاد حس سیری در فرد (به دلیل کالری نزدیک به صفر آنها) تقریباً اضافه وزنی ایجاد نکند. علاوه بر آن مصرف مواد غذایی حاوی فیبر به دلیل ویژگی‌های ساختاری خاصی که دارند به تقویت دستگاه گوارش و جلوگیری از مشکلات آن کمک بسیاری می نماید.

 

 ج) استفاده از مکمل های لاغری که با مکانیزم های مختلف می‌توانند باعث لاغری در فرد شود.

 

 

روش عمل این محصولات را می تواند در چند دسته نام برد

 

    2.  افزایش متابولیسم های چربی:

 این دسته از مکمل ها با افزایش سرعت مقدار متابولیسم چربیها در کنار فعالیت بدنی منظم می‌تواند باعث کاهش چربی های ذخیره شده در بدن شده و لاغری وبه لاغری بیشتر کمک می کند.

 

    3.  کاهش میزان اشتها:

 مصرف بعضی از مکمل های لاغری منجر به کاهش اشتها در فرد شده و در نتیجه میزان کالری دریافتی فرد کاهش می یابد.

 

     4. کاهش جذب:

این مکمل های لاغری با فرآیند های مختلف با فرآیندهای مختلف سبب دفع چربی موجود در غذاهای روزانه شده و ذخیره آن در بدن و اضافه وزن جلوگیری می کنند.

 

در ادامه به چند نمونه از این مکمل های لاغری اشاره خواهیم کرد

 

اسلیم لست

این محصول با ایجاد حس سیری و کم اشتهایی که به دلیل وجود فیبرهای فراوان آن است که کمتر شدن کالری ورودی بدن کمک می کند و از طرفی منبع خوبی برای ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن است که از کمبود برخی مواد مغذی مهم در بدن که در فرآیند رژیم های لاغری متداول است جلوگیری می کند.

 

 

 

 اسلیم فول

مکمل لاغری اسلیم فول می تواند همراه با رعایت یک رژیم غذایی متعادل از طریق افزایش متابولیسم چربی ها و همچنین کاهش میل فرد به شیرینی جات و مواد قندی کمک موثری در رعایت رژیم غذایی و در نتیجه کاهش وزن داشته باشد علاوه بر آن این مکمل حاوی مونادی آنتی اکسیدان است که موجب افزایش ایمنی سلولی و حفظ سلامت سلول های بدن در مقابل اکسید کننده ها می گردد.

 

 

 

 اُبستاپ

مکمل لاغری ابستاپ حاوی ماده گیاهی بسیار تاثیرگذاری در مقوله لاغری می باشد. این محصول حاوی چای سبز است که آوازه آن به گوش همه رسیده است و اُبستاپ علاوه بر همه ویژگی های مفید چای سبز در مورد کاهش وزن، دارای انواع فیبرهای محلول است که با ایجاد حس سیری و همچنین تقویت دستگاه گوارش به روند لاغری و کاهش عوارض ناشی از رژیم های کاهنده وزن کمک می کند.

 

 

 کربوفایت

این محصول متخصص جلوگیری از جذب کربوهیدرات هاست (به خصوص کربوهیدرات های پیچیده).کربوفایت در فرایند هضم و جذب غذا با جلوگیری از جذب کربوهیدرات های بزرگ، منجر به کاهش کالری دریافتی در فرد می شود. از دیگر تاثیرات آن می‌توان به اثر کاهش قند خون نام ها را نام برد. این محصول حاوی عصاره لوبیا سفید نیز است.

 

 

 کربو بلاکر

مکمل لاغری کربو بلاکر به دلیل دارا بودن ماده ای که می تواند آنزیم هایی مانند آمیلاز است (که مسئول حذف نشاسته هستند را مهار کند) موجب جذب نشدن مقادیر زیادی از کربوهیدرات ها می کرد و این اتفاق باعث عدم جذب انرژی کربوهیدرات ها در بدن می گردد.

 

 

 برنینگ فت

این محصول تمرکز خود را بر روی افزایش سوخت و ساز و در نتیجه مصرف کالری بیشتر گذاشته و علاوه بر آن کاهش اشتها و تحریک بدن با مصرف چربی های ذخیره شده را نیز شامل می‌شود.مکمل لاغری برنینگ فت شامل ترکیبات میوه استوایی گارسینیا، گیاه کولئوس و جینما است و همچنین دارای ویتامین های B6 نیز می باشد.

 

 

دیدگاه شما
خانه
دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
دسته بندی ها
مراقبت پوست و مو
مکمل غذایی و دارویی
مکمل ورزشی
آرایشی
تجهیزات پزشکی
مادر و کودک